Naše webové stránky používají soubory cookie ke zlepšení a přizpůsobení vašeho zážitku a k zobrazování reklam (pokud existují). Naše webové stránky mohou také obsahovat soubory cookie od třetích stran, jako je Google Adsense, Google Analytics, Youtube. Používáním webu souhlasíte s používáním cookies. Aktualizovali jsme naše Zásady ochrany osobních údajů. Klikněte prosím na tlačítko a zkontrolujte naše zásady ochrany osobních údajů.

Polská Biedronka míří na Slovensko: Češi i Slováci se těší

Biedronka

Polský obchodní řetězec Biedronka, známý svými nízkými cenami, se chystá expandovat na Slovensko a možná také do České republiky. Přestože Biedronka v Polsku čelí mnoha problémům a pokutám, zákazníci z Česka a Slovenska se těší na její příchod. Jaké výhody a problémy může Biedronka přinést?

Polská Biedronka přichází na Slovensko

V loňském roce Biedronka oznámila svůj záměr vstoupit na slovenský trh. Češi i Slováci z pohraničí si tento řetězec oblíbili především díky nízkým cenám. Přestože se často diskutuje o kvalitě a původu potravin, zákazníci jsou lákáni výhodnými nabídkami. Biedronka plánuje otevřít své první obchody na Slovensku koncem tohoto roku.

Češi a Slováci hledají výhodné nabídky

Na sociálních sítích často vidíme fotografie Čechů s plnými nákupními vozíky z Polska. Zákazníci chválí nejen ceny, ale i kvalitu a chuť potravin. I když v Polsku skončilo období nulové DPH na potraviny a ceny mírně vzrostly, jsou stále atraktivní. Otázkou zůstává, zda budou Češi vyrážet za nákupy i na Slovensko, kde se brzy otevřou první obchody Biedronky.

Problémy v Polsku: Pokuty a kontroly

Biedronka v Polsku čelí mnoha problémům. Nedávno dostala od polského úřadu na ochranu spotřebitele pokutu ve výši 60 milionů zlotých (téměř 350 milionů korun) za klamání spotřebitelů ohledně původu potravin. Inspektoři během kontrol zjistili, že ovoce a zelenina byly označeny jako domácí, ačkoliv pocházely z jiných zemí. Řetězec čelí mnoha dalším sankcím za porušování pracovních podmínek a klamavé obchodní praktiky.

Klamavé ceny a marketingové triky

Dalším problémem jsou rozdílné ceny na regálech a u pokladen. Tato klamavá obchodní praktika vedla k dalším pokutám, které se vyšplhaly až na 115 milionů zlotých. Kromě toho si zákazníci stěžují na obtěžující marketingové SMS, které často přicházejí v nočních hodinách. Biedronka ve svých zprávách tvrdí, že je levnější než její největší konkurent, německý Lidl.

Slovensko se těší na nové pracovní příležitosti

Přestože Biedronka čelí v Polsku mnoha problémům, na Slovensku se na její příchod těší. Nové obchody přinesou nejen výhodné ceny, ale také nové pracovní příležitosti. Ján Bilinský z COOP Jednota Slovensko upozorňuje, že vstup Biedronky na slovenský trh může zvýšit tlak na místní výrobce potravin. Slovenská vláda již připravuje legislativu, která by měla zamezit obchodníkům prodávat stejné potraviny za vyšší ceny než na ostatních trzích.

Budoucnost Biedronky v regionu

Příchod Biedronky na slovenský a potenciálně i český trh přináší směs nadšení a obav. Zatímco zákazníci se těší na nízké ceny a nové pracovní příležitosti, řetězec musí řešit své problémy s kvalitou a klamavými praktikami. Bude zajímavé sledovat, jak se situace vyvine a jaký vliv bude mít Biedronka na trhy v sousedních zemích.

Čtěte také:
Samoobslužné pokladny: krádeže v obchodech přibývá!
Revoluce: Jak haléře mění obchodní taktiku v Česku
Lidl Překvapuje: Velké Slevy po Snížení DPHRohlík.cz průkopníkem: Recyklace PET lahví je tady!

Zdroj: penize.cz

Od Ladislav Tulpa

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Související příspěvky