Naše webové stránky používají soubory cookie ke zlepšení a přizpůsobení vašeho zážitku a k zobrazování reklam (pokud existují). Naše webové stránky mohou také obsahovat soubory cookie od třetích stran, jako je Google Adsense, Google Analytics, Youtube. Používáním webu souhlasíte s používáním cookies. Aktualizovali jsme naše Zásady ochrany osobních údajů. Klikněte prosím na tlačítko a zkontrolujte naše zásady ochrany osobních údajů.

Svět za barem: Co servírky a číšníci opravdu chtějí, aby jste věděli

Příliš blízko zákulisí

Číšníci a servírky to nemají vždy lehké. Společenská etiketa je složitá a rozmanitá, a to se odráží i v nástrahách tohoto povolání. Pro začátek si představte scénář: existuje jeden neprostřený stůl, a právě k němu si přijdou hosté sednout. Může to působit jako drobnost, ale tato nepatrná nezdvořilost může číšníkovi zkazit celý den.

Nepřetržitý běh za pivem

Další scénář: hosté požádají o další pivo, aniž by upřesnili kolik. Číšník je tak donucen k neustálému běhu mezi stolem a barem. Přitom by stačilo jen malé upřesnění a práce by byla mnohem hladší.

Vzájemný respekt

Zdvořilost je dvousměrná ulice. Když hosté vstoupí do restaurace, očekávají přivítání. Ale co když toto pozdravení nepochází? Některým číšníkům může chybět vzájemný respekt.

Ohleduplnost pro ostatní

Rodiny s malými dětmi, které zapomínají, že se nacházejí ve veřejném prostoru, mohou být další zátěží. Ponechávají kočárky v prostoru určeném pro průchod, nechávají děti běhat volně a rušit ostatní hosty.

Čistota a pořádek

Dalším prvkem, který číšníci a servírky oceňují, je ohled na čistotu a pořádek. Použitý ubrousky vkládané do sklenic a zbytky jídla ponechané na nepochopitelných místech mohou způsobit nepořádek a komplikovat úklid.

Respekt k nabídce

Jídelní lístek byl vytvořen s určitou myšlenkou. Pokusy o objednávku mimo nabídku mohou být frustrující.

Uznání za dobrou práci

A konečně, štědrý spropitné je vždy oceněno. Někteří hosté mohou utratit stovky korun a poté zanechat jen pětikorunu na stole.

Každý má své dny, kdy věci nefungují tak, jak by měly, a číšníci a servírky nejsou výjimkou. Chtěli bychom, aby hosté pochopili, že jejich povolání je někdy náročné a že si zaslouží stejný respekt jako kterékoliv jiné.

Trpký humor

Kromě toho, určité „vtipy“, jako je ten o nemožnosti platit a nabídka umýt nádobí jako kompenzace, už jsou trochu přežité a ne tak vtipné, jak by si host mohl myslet.

Pamatujte, že číšníci a servírky jsou zde pro vás 

Oni také očekávají úctu a ohleduplnost. Pokud si příště sednete do restaurace, vzpomeňte na tato slova a možná uvidíte svět jejich očima. Vždyť drobná změna v chování může vytvořit příjemnější atmosféru pro všechny. A kdo ví, možná si pak užijete svůj oběd nebo večeři ještě více!

Zdroj: dobraprace.cz

Od Power Magazine

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Související příspěvky