Naše webové stránky používají soubory cookie ke zlepšení a přizpůsobení vašeho zážitku a k zobrazování reklam (pokud existují). Naše webové stránky mohou také obsahovat soubory cookie od třetích stran, jako je Google Adsense, Google Analytics, Youtube. Používáním webu souhlasíte s používáním cookies. Aktualizovali jsme naše Zásady ochrany osobních údajů. Klikněte prosím na tlačítko a zkontrolujte naše zásady ochrany osobních údajů.

Dobírka a její nepřevzetí: drahá lekce pro zákazníky e-shopů

Dobírka stále populární, ale problémová

Ačkoliv v poslední době popularita dobírky jako způsobu placení zboží z e-shopů mírně klesá, stále se takto platí téměř třetina všech objednaných balíčků. Některé e-shopy by rády dobírku zcela zrušily, avšak obavy z poklesu prodeje je zatím drží na uzdě.

Nepřevzetí zásilky: nejen ztráta pro e-shop, ale i pro zákazníka

Nepřevzetí zásilky s dobírkou představuje pro e-shopy nejen náklady spojené s obalovým materiálem a přepravou, ale také s prací při expedici objednávky a zpracování vrácené zásilky. To komplikuje i skladové hospodářství.

Zákazníci, kteří se rozhodnou nepřevzít zásilku, často doufají, že tak automaticky odstoupí od smlouvy a vrátí zboží bez sankcí. Avšak není to tak jednoduché, a pokud se takto chováte, může vás to stát peníze.

Jaký je správný postup?

Správný postup je převzít zásilku a zaplatit. Poté informujte e-shop o odstoupení od smlouvy a vraťte zboží. Obchodník pak vrátí peníze a náklady na doručení. Náklady na vrácení zboží jsou na kupujícím, pokud se prodávající nezavázal uhradit i ty, nebo pokud spotřebitele neinformoval o tom, že vracení zboží platí spotřebitel.

Nepřevzetí dobírky a následky

V posledních letech se stále více zákazníků rozhoduje proti použití dobírky jako způsobu platby za zboží z e-shopu. Přesto se stále platí téměř třetina všech objednávek prostřednictvím dobírky. Pro e-shopy by bylo nejlepší dobírku ze svých možností platby a dopravy odstranit, ale bojí se, že tím o své zákazníky přijdou.

Pokud se rozhodnete nezaplatit dobírku, může vás to stát peníze. Když totiž objednáte zboží na dobírku, uzavřete s e-shopem kupní smlouvu, ve které slibujete zaplatit za zboží a dodání. Pokud od této smlouvy neodstoupíte jednoznačným prohlášením, jste stále zavázáni k platbě.

E-shopy mohou reagovat na nezaplacení dobírky tím, že ji zdraží, aby zákazníky motivovaly k platbě jiným způsobem, nebo ji vůbec nebudou nabízet. V nejhorším případě vás může nezaplacení dobírky stát peníze.

Jak obchodníci reagují a jaké hrozby čekají zákazníky

E-shopy obvykle reagují nepřímo, zdražením dobírky nebo omezením její nabídky. Některé typy doručení, u kterých je míra nevyzvednutí příliš vysoká, už dnes dobírku nenabízejí. Jiné e-shopy se snaží řešit problém individuálně s konkrétními zákazníky, nabízejí jiný způsob doručení nebo komunikují o sledování zásilky.

Dobírka v e-shopech na ústupu

Zatímco v minulosti byla dobírka jedním z nejpoužívanějších způsobů placení v e-shopech, její popularita nyní klesá. Přesto se stále platí třetina všech objednávek. Některé e-shopy by dobírku rády vypnuly, ale bojí se ztráty zákazníků. Tyto trendy se nejvíce projevují u e-shopů, které cílí na mladší zákazníky.

Zdroj: penize.cz

Od Power Magazine

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Související příspěvky